Oprawa kulinarna towarzyszy niemal wszystkim świętom i uroczystościom, ale 11 listopada w Polsce jest ona wyjątkowo... smakowita. Nie ma lepszego momentu, by skosztować gęsiny, a rogal świętomarciński to w niektórych regionach Polski - oczywiście z Wielkopolską na czele - prawdziwy gwóźdź programu.
- Jedzenie gęsiny i rogali to zwyczaje nieodłącznie związane z Dniem Świętego Marcina, a zarazem nie ma chyba lepszego momentu na podtrzymywanie tradycji kulinarnych niż Święto Niepodległości. Dlatego w sklepach Netto oferujemy w tym okresie bogaty wybór doskonałych produktów z gęsiny oraz rogale świętomarcińskie w szczególnie atrakcyjnych cenach - mówi PR Manager Netto Polska Patrycja Kamińska.
„Najlepsza gęsina na świętego Marcina”
Gęś to ptak od stuleci towarzyszący wyobrażeniom o św. Marcinie. Historia tego rzymskiego ekslegionisty, a następnie pustelnika jest długa, ale w jej finale to właśnie gęsi swoim gęganiem zdradziły kryjówkę przyszłego świętego, wskutek czego przyjął on święcenia kapłańskie i został biskupem.
W kuchni staropolskiej gęś była obowiązkową pozycją w menu - szczególnie w okresie jesienno-zimowym, gdy z uwagi na cykl hodowlany mięso to jest najświeższe i najsmaczniejsze. Obecnie gęsina, zwłaszcza w niektórych regionach, przeżywa w Polsce renesans, choć paradoksalnie jej krajowa produkcja w większości trafia na stoły smakoszy za granicą, gdzie jest bardzo ceniona. Polska gęsina jest eksportowana głównie do Niemiec, a także do Chin, Czech czy Francji.
- Wybór dań i potraw z gęsi jest duży. W ofercie Netto klienci znajdą ją w różnych formach: od piersi i porcji gęsiny na rosół, przez filet z gęsi z sosem, po wędzoną pierś z gęsi oraz kiełbasę z gęsiną. Możemy więc zarówno użyć gęsiny do samodzielnego przygotowania potrawy, jak i delektować się smakiem gotowych wyrobów - mówi Patrycja Kamińska.
Na gęsinę warto się skusić nie tylko z uwagi na tradycję. Należy ona do zdrowych i bardzo pożywnych rodzajów mięsa: zawiera dużo białka, ma liczne witaminy i wartościowe związki mineralne (m.in. fosfor, żelazo i magnez) oraz duże ilości jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.
Jedyny taki rogal
Kształt rogala świętomarcińskiego nawiązuje do podkowy, którą według legendy miał zgubić koń świętego. W Polsce smakołyk ten jest jednoznacznie kojarzony z Wielkopolską i Poznaniem, gdzie rogale są od dawna wypiekiem nierozerwalnie związanym z obchodami Dnia Świętego Marcina. Ich najstarsza udokumentowana reklama pochodzi z "Dziennika Poznańskiego" z 1860 roku. Nazwa „rogal świętomarciński” jest chroniona (wpisana do stosownego rejestru UE), a żeby jej używać, trzeba uzyskać odpowiedni certyfikat.
- Prawdziwe rogale świętomarcińskie muszą być przygotowane bardzo starannie, zgodnie z tradycyjną recepturą, gwarantującą ich niepowtarzalny smak. Takie właśnie oferujemy w Netto. Dostępne w naszych sklepach rogale są oryginalnie wypiekane w Wielkopolsce, a w delikatnym, pokrytym okruchami cieście półfrancuskim znajdziemy pyszne nadzienie z białego maku i bakalii - dodaje Patrycja Kamińska.
Listopadowa superoferta Netto
Smakołyki z okolicznościowego jadłospisu związanego ze świętowaniem 11 listopada Netto oferuje w atrakcyjnych, promocyjnych cenach. Rogale świętomarcińskie w dniach 9-10 listopada (w dniu 11 listopada sklepy są zamknięte) kosztują tylko 4,99 PLN za sztukę - aż o 37% taniej od standardowej ceny. Cena ta obowiązuje już od pierwszej zakupionej sztuki. W supercenie można także nabyć liczne wspomniane wyżej wyroby z gęsiny: przykładowo wędzona pierś kosztuje 4,99 PLN za 100 g, kiełbasa z gęsiną 10,99 PLN za 270-gramową porcję, a pierś z gęsi 49,99 PLN za kg.
Więcej szczegółów i całą ofertę Netto w tym okresie można znaleźć pod adresem: https://www.netto.pl/gazetka-netto
O Netto Polska:
Sieć handlowa Netto obecna jest na polskim rynku od 28 lat. Przez ten czas wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju, posiadając aktualnie ponad 660 sklepów i zatrudniając ponad 9 tys. osób. W sklepach sieci znaleźć można szeroką ofertę produktów spożywczych, w tym marek własnych (m.in. Sztuka Mięsa, z Zieleniaka, Premieur, Miletto), jak również asortyment non-food. Netto stawia na komfort zakupów: wyróżniający się na rynku design sklepów, szerokie alejki, którymi łatwo się poruszać, strefy odpieku pieczywa w większości placówek czy kasy samoobsługowe, które pojawiają się w kolejnych lokalizacjach – wszystko to sprawia, że liczba klientów Netto stale rośnie. Sieć obecna jest również na rynkach w Danii i Niemczech.
Więcej o ofercie na stronie www.netto.pl oraz w gazetkach reklamowych sieci www.netto.pl/gazetka-netto/.