12 listopada 2020 r., grupka uczniów z klas drugich: Zakrzewska Weronika, Łaszewska Amelia, Abramowicz Daria, Jędrzejczak Natalia, Leszczyńska Wiktoria, Romanowski Szymon, Damps Oskar, Gaysul Artem, Marczuk Mateusz pod opieką nauczycielek historii: Elżbiety Ślązak i Iwony Krauze posadziła cebulki krokusów, które właśnie zakwitły.
Cebulki zakwitając wczesną wiosną przypominają półtora miliona żydowskich dzieci oraz dzieci innych narodowości zamordowanych w czasie Holokaustu.
Przypomnijmy: Projekt został zainicjowany przez Irlandzkie Towarzystwo Edukacji o Holokauście - Holocaust Education Trust Ireland, natomiast polskim koordynatorem Projektu Krokus jest od wielu lat Żydowskie Muzeum Galicja w Krakowie. Co roku rośnie liczba uczestników tego niezwykłego przedsięwzięcia.
W ramach projektu organizatorzy przekazują szkołom cebulki żółtych krokusów, które uczniowie sadzą jesienią w okolicach szkoły. Kwiaty zakwitają na początku wiosny.
Żółte krokusy upamiętniają dzieci – ofiary Holokaustu, a każdy z krokusów jest symbolem maleńkiego życia. Kolor kwiatów przypomina także żółte gwiazdy Dawida, które Żydzi zmuszeni byli nosić w wielu okupowanych przez nazistowskie Niemcy krajach.
Celem projektu jest nie tylko ocalenie od zapomnienia historii, ale przede wszystkim pamięć o Holokauście - największej tragedii XX wieku.
Między posadzeniem cebulek, a czasem, jaki upłynął do ich zakwitnięcia młodzież miała okazję pogłębić wiedzę na lekcjach wychowawczych o tragicznych wydarzeniach II wojny światowej i o Holokauście. Zajęcia zostały przygotowane na podstawie materiałów, które szkoła otrzymała przystępując do projektu.
Stałym elementem, który pokazuje realizację projektu jest również gazetka na korytarzu szkolnym.
Projekt jest świetną, żywą lekcją historii, ale to też nauka wrażliwości na cierpienie innych i budzenie szacunku wobec drugiego człowieka.