sobota, 28 września 2024 15:23
Reklama
Reklama
Reklama

Urząd Miasta zmienił numery telefonów

Jak wyczytać można na stronie internetowej Urzędu Miasta, w związku z wymianą centrali telefonicznej zmienia się numer telefonu malborskiego magistratu.
Urząd Miasta zmienił numery telefonów

Poprzedni numer telefonu będzie aktywny jeszcze przez 3 miesiące. Jednak już teraz warto zapoznać się z nowym numerem, nowa centrala to również możliwość bezpośredniego połączenia z urzędnikiem, z którym chcemy się skontaktować.

 

Osoby, które będą chciały połączyć się bezpośrednio z numerem wewnętrznym powinni wybrać 55 6290+ numer wewnętrzny.

Dane teleadresowe magistratu:
Urząd Miasta Malborka
82-200 Malbork
pl. Słowiański 5
tel. 55 629-04-00 (Uwaga! Nowy numer telefonu)
fax. 55 647-33-24
e-mail: [email protected]

godziny pracy Urzędu Miejskiego:
pon, wt, czw, pt 7.30 - 15.30
środa: 9:00 - 17:00

Wydziały Urzędu Miasta Malborka:

Biuro Rady Miasta Malborka
Naczelnik  
Ewa Arbart
pok.112, tel.647 99 00 wew. 456, lub tel/fax 647 30 77

udostępnianie dokumentów:
- uchwał Rady Miasta
- protokółów z sesji Rady
- protokółów posiedzeń Komisji
- sprawy Młodzieżowej Rady Miasta

Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik
Renata Nosko
pok. 120, tel. wew. 463, fax 55 647 32 03

- przyjmowanie zapewnień przedmałżeńskich,
- przyjmowanie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński,
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa,
- wydawanie zaświadczeń,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach: umiejscowienia, odtworzenia, uzupełnienia,
sprostowaniu aktu stanu cywilnego oraz zamiany imienia i nazwiska,
- wydawanie odpisów zupełnych aktów stanu cywilnego,
- sporządzanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.

Z-ca Kierownika USC
Strupińska Jolanta
pok. 120, tel. wew. 464

- rejestracja urodzeń,
- wydawanie odpisów aktów urodzeń,
- przyjmowanie zapewnień przedmałżeńskich,
- przyjmowanie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński,
- wydawanie zaświadczeń,
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa,

Inspektor USC
pok. 120, tel. 55 647-32-03

- rejestracja zgonu i małżeństw,
- wydawanie odpisów skróconych aktów małżeństw i zgonów,
- prowadzenie rejestru korespondencji,
- sporządzanie raportów statystycznych,
- obsługa ceremonii ślubnych

Wydział Organizacyjny Urzędu Miasta
Naczelnik
Bożena Marcinkowska
pok. 204, tel. wew. 402

Biuro Obsługi Interesanta

parter, tel. wew.407 FAX: 55 647-33-24

- przyjmowanie podań,
- wydawanie druków,
- przyjmowanie skarg i wniosków mieszkańców,
- udzielanie informacji.

Wydział Finansowo - Budżetowy
Skarbnik Miasta
Małgorzata Pilarska-Downar
pok. 11, tel. wew. 436

- korespondencja i informacje w sprawie budżetu i wieloletniej prognozy finansowej.

Naczelnik, Zastępca Skarbnika
Marta Artwik-Żurawska
pok. 6, tel. wew.437

pok. 13, tel. wew. 438

- wypełnianie druku Rp-7 dla pracowników byłych i obecnych,
- informacja na temat realizacji wydatków Urzędu Miasta Malborka.

pok. 5, tel. wew. 440

- naliczanie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, łącznego zobowiązania pieniężnego,
- wzywanie podatników do złożenia informacji podatkowych/deklaracji podatkowych oraz przyjmowanie informacji i deklaracji podatkowych w celu opodatkowania,
- wystawianie decyzji wymiarowych  i ich zmian,
- wydawanie zaświadczeń o wielkości i dochodowości gospodarstwa rolnego,
- przygotowywanie decyzji o ulgach i zwolnieniach wynikających z Uchwały Rady Miasta Malborka
- rozpatrywanie wniosków rolników o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

pok. 9, tel. wew. 441

- przyjmowanie wpłat do kasy Urzędu Miasta Malborka,
- wypłaty stypendiów i innych.

pok. 8 tel. wew. 441

- przyjmowanie deklaracji dotyczących podatku od środków transportowych osób fizycznych i osób prawnych oraz prowadzenie spraw w zakresie opodatkowania podatkiem od środków transportowych,
- zastępstwo kasy Urzędu Miasta Malborka.

pok. 10, tel wew. 443

- rejestrowanie wpłat do kasy tut. Urzędu dot. podatku od nieruchomości, podatku rolnego, łącznego zobowiązania pieniężnego, wieczystego użytkowania gruntów, dzierżawy gruntów, sprzedaży nieruchomości i innych,
- windykacja ww. opłat,
- wystawianie faktur podatnikom,
- przyjmowanie podań o zwrotach nadpłat lub przeksięgowaniach dot. w/w opłat
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach, o niefigurowaniu w ewidencji podatkowej,
- udzielanie informacji podatnikom  oraz prowadzenie spraw w zakresie prowadzonych ewidencji podatkowych i opłat.

pok. 7 tel. wew. 495

- przyjmowanie i rozpatrywanie podań dotyczących umorzenia podatków, rozłożenia na raty lub odroczenia terminów zapłaty podatków,
- udzielanie informacji dotyczących wpłat za  mandaty karne,
- windykacja mandatów karnych,
- zakładanie hipotek przymusowych i zastawów skarbowych  oraz wydawanie zgody na wykreślenie z hipotek.

Wydział Rozwoju i Gospodarki Przestrzennej
Naczelnik
Katarzyna Kostrzewa-Rzoska
pok 225, tel. wew. 458

Geodeta Miasta
Ryszard Gąsowski
pok. 222, tel. wew. 470

- sprawowanie funkcji zastępcy Naczelnika Wydziału
- uzgadnianie projektów podziałów geodezyjnych
- uczestnictwo w rozprawach administracyjnych
- przygotowywanie dokumentów dotyczących przekształceń własnościowych
- opłaty adiacenckie
- wieczyste użytkowanie gruntów

Ewidencja Działalności Gospodarczej
pok. 106, tel. wew. 459

- rejestrowanie działalności gospodarczej i prowadzenie archiwum działalności gospodarczej
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
- wydanie zezwoleń na przewozy regularne

Architektura i Budownictwo
pok. 207, tel. wew. 431, pok. 208, tel. wew. 432

- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy
- uzgadnianie trasy przebiegu przyłączy inżynieryjnych
- ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
- wydawanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- procedura tworzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- wydawanie opinii architektoniczno – urbanistycznych
- uzgadnianie kolorystyki elewacji budynków
- decyzje konserwatorskie

Gospodarka Nieruchomościami
pok. 221, tel. wew. 471, 472, 475

- przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- sprzedaż lokali mieszkalnych
- naliczanie i aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste
- organizacja i przeprowadzanie przetargów na zbycie nieruchomości gminy

Gospodarka Nieruchomościami
pok. 223, tel. wew. 473

- przygotowywanie decyzji zatwierdzających podziały geodezyjne
- nadawanie numerów porządkowych budynkom
- prowadzenie rejestru ulic miasta Malborka
- przygotowywanie umów dzierżawnych, najmu
- uzgadnianie lokalizacji reklam

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Naczelnik - Gospodarz Miasta
Barbara Kozicka
pok. 303A, tel. wew. 493

Pracownicy wydziału ws. niżej określonych spraw nr wew. 424, 492, 423, 477

- sprawowanie nadzoru nad estetyką miasta,
- prowadzenie dokumentacji i sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem komunikacji miejskiej
- nadzór nad cmentarzami komunalnymi oraz cmentarzem wojennym
- przygotowanie i nadzór nad realizacją Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta Malborka oraz współpraca z organizacjami, których celem działania jest dobro zwierząt,
- nadzór nad utrzymaniem czystości na drogach miejskich,
- prowadzenie spraw „małej architektury”
- konserwacja i inwestycje w zakresie zieleni miejskiej
- prowadzenie spraw związanych z rozbiórkami obiektów będących własnością miasta,
- zarządzanie drogami i mostami gminnymi, a w szczególności:
- wydawanie zezwoleń: na zajęcie pasa drogowego, na przejazd po drogach pojazdów (z ładunkiem lub bez),naliczanie opłat i kar za zajęcie pasa drogowego,
- nadzór nad zarządem siecią kanalizacji deszczowej
- realizowanie spraw związanych z inżynierią środowiska, a w szczególności z gospodarką odpadami,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności związanej z usuwaniem, wykorzystywaniem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych,
- opiniowanie lokalizacji inwestycji oraz uzgadnianie dokumentacji projektowych w zakresie ochrony środowiska,
- opiniowanie umów dotyczących ochrony środowiska, zawieranych przez przedsiębiorstwa komunalne z innymi podmiotami gospodarczymi,
- prowadzenie rejestru podmiotów gospodarczych wpływających degradująco na środowisko,
- planowanie i inicjowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska oraz edukacji ekologicznej,
zlecanie wykonania badań środowiska,
- współpraca z przedsiębiorstwami w zakresie realizacji zadań związanych z ochroną środowiska,
- wydawanie decyzji dotyczących wycinki drzew i krzewów,
- współpraca ze spółką wodno – ściekową „Nogat”,
- przeprowadzanie kontroli w zakresie gospodarki odpadami i utrzymania porządku,
- współpraca z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska, Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną oraz pozostałymi instytucjami zajmującymi się ochroną środowiska,
- wydawanie opinii z zakresu ochrony środowiska, wdrażanie dyrektyw UE dotyczących ochrony środowiska,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i in. podmiotami działającymi w zakresie ochrony środowiska naturalnego,
- W zakresie gospodarki odpadami: przygotowanie i bieżąca weryfikacja bazy danych właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych.


Wydział Inżynierii i Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych
Naczelnik
Roman Milanowski
pok. 215, tel. wew. 490

Zastępca Naczelnika
Monika Sasin
pok. 230, tel. wew. 411

Inżynieria Miasta
pok. 216, 217, tel. wew. 433, 491

- planowanie, realizacja i nadzór nad inwestycjami miejskimi

Inżynieria Miasta - utrzymanie budynków komunalnych
pok. 229, tel. wew. 494

- nadzór właścicielski w zakresie prawidłowości użytkowania i eksploatacji budynków mieszkalnych stanowiących własność miasta Malborka, w zakresie od 50 % do 100 % własności,
- prowadzenie przeglądów budynków (mieszkań) dla potrzeb zagospodarowania lokali,
- realizowanie obowiązków wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy w zakresie tworzenia i posiadania gminnego zasobu mieszkaniowego,
- kontrolowanie rzeczowo – finansowych planów remontowych przygotowywanych przez ZGKiM Sp. z o.o.,
- kontrolowanie prawidłowości wykorzystania lokali mieszkaniowych z zasobów gminy,

Sprawy Lokalowe
pok. 229, tel. wew. 494

- sporządzanie list mieszkaniowych w zasobach mieszkaniowych miasta,
- ewidencjonowanie potrzeb mieszkaniowych,
- prowadzenie spraw związanych z zamianą mieszkań między lokatorami, a w szczególności:
przyjmowanie wniosków i udzielanie zgody na zamianę,
prowadzenie rejestru osób zainteresowanych zamianą,
- prowadzenie spraw formalno - prawnych związanych z gospodarką mieszkaniową, a w szczególności:
prowadzenie ewidencji najemców lokali komunalnych,
-  wykonywanie czynności eksmisyjnych w oparciu o prawomocne orzeczenia sądowe,         
- prowadzenie i wypłacanie odszkodowań dla właścicieli lokali w związku z niewskazaniem lokali socjalnych przez Miasto,
- rozstrzyganie sporów lokatorów w zasobach mieszkaniowych miasta,
- prowadzenie ewidencji najemców lokali komunalnych,
- realizacja przyjętej polityki mieszkaniowej miasta,
- współpraca z administratorem zasobu komunalnego w zakresie objętym umową w sprawach:
przydziału mieszkań,
wypowiadania umów najmu,
przedłużania umów na lokal socjalny,
współpracy z zarządcą budynków komunalnych w sprawach przygotowania lokali mieszkalnych do zasiedlenia.

Wydział Oświaty Kultury i Sportu  
Naczelnik
Jolanta Leszczyńska
pok. 1/13, wew. 428

Z-ca Naczelnika
Krysik Małgorzata
pok. 1/20, wew. 429

Kierownik Referatu Obsługi Finansowej Placówek Oświatowych
Dopierała Maria
pok. 1/19, wew. 449

Sprawy uczniów:

pok. 1/12, tel. wew. 426

- kontrola spełniania obowiązku nauki (prowadzenie ewidencji i egzekucja realizacji obowiązku nauki)
- przyznawanie stypendium naukowego
- sprawy dotyczące dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników  (przyjmowanie zawiadomień od pracodawców o zawarciu umowy z młodocianym pracownikiem oraz wydawanie decyzji dotyczących dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników)
- udzielanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym – stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego (przyjmowanie wniosków o przyznanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym, wydawanie zaświadczeń o wysokości pobranej pomocy)
- przyznawanie dofinansowania zakupu podręczników w ramach programu „Wyprawka szkolna”
- zwrot kosztów przejazdu dziecka niepełnosprawnego i opiekuna środkami komunikacji publicznej do szkoły
- wydawanie duplikatów świadectw szkolnych

Sprawy nauczycieli:

pok. 1/12, tel. wew. 426

- awans zawodowy nauczycieli
- przyznawanie środków finansowych przeznaczonych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej

pok. 1/20, tel. wew. 429

- prowadzenie samorządowych placówek oświatowych
- prowadzenie rejestru placówek niepublicznych (dokonywanie zmian we wpisie, decyzja o wykreśleniu z ewidencji, decyzja o odmowie zmiany we wpisie do ewidencji, postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie wykreślenia, nadanie uprawnień szkoły publicznej szkole niepublicznej, cofnięcie uprawnień szkoły publicznej, szkole z uprawnieniami szkoły publicznej)
- prowadzenie rejestru szkół i placówek publicznych (decyzja w sprawie wydania zezwolenia  lub odmowy na założenie szkoły lub placówki publicznej prowadzonej przez osobę prawną lub fizyczną, decyzja o przedłużeniu terminu w sprawie założenia szkoły lub placówki publiczne, przyjmowanie zawiadomień o zamiarze i przyczynach likwidacji)

pok. 1/13, tel. wew. 427

- zgłaszanie i uzyskiwanie zgody na organizację imprez na terenie Miasta Malborka
- zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej artystyczno-rozrywkowej, masowej imprezy sportowej, w tym mecz piłki nożnej
- zezwolenie na zorganizowanie i przeprowadzenie zbiórki publicznej oraz składania sprawozdania ze zbiórki publicznej
- przyjmowanie wniosków w sprawie nagród za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury
- rejestr instytucji kultury

pok. 1/12, tel. wew. 426
pok. 1/20, tel. wew. 429

- współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie powierzania lub zlecania zadań podmiotom nie należącym do sektora finansów publicznych działających w zakresie kultury i sztuki, kultury fizycznej oraz edukacyjnej opieki wychowawczej

pok. 1/12, tel. wew. 426

- przyjmowanie wniosków w sprawie nagród i wyróżnień dla sportowców i trenerów za osiągnięte wyniki sportowe oraz dla innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej

pok. 1/12, tel. wew. 426
pok. 1/20, tel. wew. 429

- opieka nad dziećmi w wieku do lat 3 (rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzących działalność na terenie Miasta Malborka - wpis do rejestru, dokonanie zmian w rejestrze, wykreślenie zarejestrowanych podmiotów z rejestru)

pok. 1/20, tel. wew. 429

- pozyskiwanie środków pozabudżetowych na realizację inwestycji miejskich i innych zadań miasta w zakresie oświaty, kultury i sportu
- realizacja/udział w realizacji projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych w zakresie oświaty, kultury i sportu

Wydział Spraw Społecznych
Naczelnik
Beata Żaroffe-Preuss
pok. 105, tel. wew. 414

W zakresie pomocy społecznej

pok. 12, tel. wew. 442, 439

- przyjmowanie wniosków i przygotowywanie decyzji administracyjnych o przyznaniu bądź odmowie przyznania dodatku mieszkaniowego,
- sporządzanie list wypłat dodatków mieszkaniowych,
- współpraca z zarządcami nieruchomości i in. podmiotami w kwestiach dotyczących dodatków mieszkaniowych.

W zakresie spraw obywatelskich i cudzoziemców

pok. 103, 104, tel. wew. 415, 417

- wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
- kasowanie dowodów osób zmarłych,
- prowadzenie kartoteki byłych mieszkańców,
- przygotowywanie spisów wyborców na wybory i referenda,
- prowadzenie rejestru cudzoziemców,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania, oraz prowadzenia postępowania wyjaśniającego,
- przyjmowanie zgłoszeń pobytu stałego, pobytu czasowego i cudzoziemców,
- prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców miasta,
- współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w zakresie ruchu ludności w zasobie komunalnym,
- współpraca z sądami powszechnymi dotycząca ustanowienia kuratora dla osoby nieobecnej,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających miejsce pobytu stałego bądź czasowego,
- współpraca z CBA oraz z Krajowym Rejestrem Skazanych dotycząca ruchu ludności,
- przekazywanie in. jednostkom danych dotyczących liczby ludności z podziałem na płeć i grupy wiekowe,
- współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym, Delegaturą Wojewódzką w Gdańsku w sprawach związanych z wyborami referendami,
- prowadzenie spraw związanych ze spisami,
- sporządzanie dla instytucji oświatowych wykazów, sprawozdań dotyczących dzieci i młodzieży podlegających obowiązkowi szkolnemu.

W zakresie spraw społecznych, ochrony zdrowia

pok. 214, tel. wew. 469

- realizacja postanowień, uchwał Rady Miasta oraz innych dokumentów dotyczących współpracy  z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami spoza sfery finansów publicznych działającymi w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej,
- współpraca w zakresie wykonywania, powierzania, zlecania zadań publicznych podmiotom nie należącym do sektora finansów publicznych działających w zakresie ochrony zdrowia, bezpieczeństwa publicznego, pomocy społecznej,
- współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie oraz instytucjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie programów aktywizacji społecznej i zawodowej społeczeństwa,
- współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie realizacji zadań własnych  i zleconych,
- współpraca z organizacjami kombatanckimi i paramilitarnymi,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, wolontariatem w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej,
- prowadzenie spraw związanych z profilaktyką i ochroną zdrowia,
- współpraca z Narodowym Funduszem Zdrowia, podmiotami działającymi w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia,
- współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Centrum Profilaktyki Uzależnień, Wojskową Komendą Uzupełnień, Jednostką Wojskową, Powiatową Inspekcją Sanitarną, Strażą Miejską, Komendą Powiatową Policji, Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

W zakresie prowadzenia spraw wojskowych

pok. 101, tel. wew. 419

- przygotowywanie i wydawanie decyzji żołnierzom sprawującym opiekę nad członkami rodzin,
- utrzymywanie stałej aktualizacji dokumentów dot. odtwarzania ewidencji wojskowej,
- nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony,
- przygotowywanie i prowadzenie rejestracji przedpoborowych,
- współpraca ze Starostwem Powiatowym, Wojskową Komendą Uzupełnień, Wojewódzkim Sztabem Wojskowym, Komendą Powiatową Policji, Prokuraturą Rejonową dotycząca przygotowywania czynności, dokumentacji związanej z przeprowadzeniem kwalifikacji na terenie miasta a także w innych sprawach wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej

Biuro ds. Kontaktów z Mediami i Współpracy z Zagranicą
p.o. Naczelnika Biura
Danuta Siółkowska
Sekretariat Burmistrza Miasta Malborka
pok. 115, tel. wew. 412, tel. 55 647 33 23

- rejestrowanie interesantów do Burmistrza Miasta Malborka i  rejestrowanie interesantów do Zastępcy Burmistrza Miasta Malborka ds. oświaty, kultury i sportu, spraw mieszkaniowych oraz spraw społecznych
- przyjmowanie ofert przetargowych

Sekretariat Zastępcy Burmistrza Miasta Malborka ds. inwestycji, rozwoju miasta, gospodarki przestrzennej, pozyskiwania środków pozabudżetowych, ochrony środowiska

pok. 113, tel. wew. 413, tel. 55 647-32-06

- rejestrowanie interesantów

Redakcja portalu 82-200.pl
pok. 224, tel. wew. 480

Kontakt z mediami
pok. 224, tel. wew. 480

Sprawy związane ze współpracą z miastami partnerskimi
pok. 224, tel. wew. 480

Straż Miejska w Malborku
Komendant
Tomasz Farysej
pok. 323, tel. wew. 483,

Dyżurny Straży Miejskiej
pok. 306, tel. wew. 485
tel. (55) 273 30 96
tel kom. 669 060 656 (kontakt tylko za pomocą sms)

tel. alarmowy 986

- przyjmowanie interesantów,
- przyjmowanie wniosków o identyfikatory,
- wydawanie identyfikatorów.

Przyjmowanie interesantów
pok. 311, tel. wew. 466

Obsługa płatnej strefy parkowania
pok. 324, tel. wew. 482

Dozorca Urzędu Miasta Malborka 55 647-99-37


Podziel się
Oceń

27-28.09.2024 - 18. Pomorskie Dni Chopinowskie w Waplewie Wielkim Data rozpoczęcia wydarzenia: 27.09.2024 W Muzeum Tradycji Szlacheckiej w Waplewie Wielkim cyklicznie od 2007 roku odbywają  się imprezy pod tytułem Pomorskie  Dni Chopinowskie w Waplewie Wielkim. Organizowane są wspólnie z Gdańskim Kołem Towarzystwa im. Fryderyka Chopina. W ramach Pomorskich Dni Chopinowskich zapraszamy na koncerty, które mają upamiętniać pobyt Fryderyka Chopina w posiadłości Sierakowskich w 1827 roku.Wstęp bezpłatny.18. Pomorskie Dni Chopinowskie w Waplewie WielkimPROGRAM:27.09.2024, godz. 17.00Koncert muzyki klasycznej„Nowe Trio Gdańskie”Anna Prabucka-Firlej – fortepianPaula Preuss – skrzypceJan Lewandowski – wiolonczelaW programie utwory Fryderyka Chopina.Nokturn Es-dur op. 9 nr 2Preludium e-moll op. 28 nr 4Mazurek a-moll op. 67 nr 4Nokturn cis-moll op. posth.Paula Preuss – skrzypce, Anna Prabucka-Firlej – fortepianNokturn c-moll op. 48 nr 1Largo z Sonaty g-moll op. 65Introdukcja i Polonez C-dur op. 3Jan Lewandowski – wiolonczela, Anna Prabucka-Firlej – fortepianTrio g-moll op.8Allegro con fuocoScherzo – Con moto, ma non troppoAdagio sostenutoFinale – AllegrettoAnna Prabucka-Firlej – fortepian, Paula Preuss – skrzypce, Jan Lewandowski – wiolonczelaAnna Prabucka-FirlejProf. dr hab. Anna Prabucka-Firlej jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie fortepianu prof. Krystyny Jastrzębskiej. W latach 2003–2020 w tejże uczelni pełniła funkcję Kierownika Katedry Kameralistyki. Jej działalność artystyczna obejmuje występy solowe oraz kameralne w ośrodkach muzycznych w Polsce, większości państw Europy, a także w Chile, Peru, Iranie i Tajlandii (łącznie w 30 krajach). Jako akompaniator towarzyszyła największym artystom współczesnego świata muzycznego. Jest członkiem Tria Gdańskiego, nagrała szereg audycji radiowych i telewizyjnych w Polsce i za granicą oraz 8 płyt CD. W wielu krajach prowadziła kursy mistrzowskie, seminaria i wykłady, zapraszana także jako juror konkursów kameralnych i pianistycznych. Uznaniem dla jej działalności artystycznej były nagrody Ministra Kultury, Prezydenta Miasta Gdańska i Rektora AM w Gdańsku oraz odznaki i medale – m.in. Srebrny i Złoty Krzyż Zasługi, Zasłużony Kulturze Gloria Artis, czy Krzyż Kawalerski Polonia Restituta.Paula PreussUkończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie skrzypiec prof. Krystyny Jureckiej oraz kameralistyki prof. Anny Prabuckiej-Firlej. W 2017 r. obroniła tytuł doktora sztuki. Jest laureatką wielu konkursów solowych i kameralnych, brała udział w XIV Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. Wieniawskiego.Prowadzi działalność koncertową na terenie całego kraju, jak też za granicą: w Niemczech, Francji, Estonii, Turcji, Litwie, Łotwie i Czechach. Występowała jako solistka z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Polską Filharmonią Bałtycką oraz Elbląską Orkiestrą Kameralną, w której od 2015 roku pracuje na stanowisku koncertmistrza.Jan LewandowskiAbsolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie wiolonczeli prof. Marcina Zdunika oraz kameralistyki prof. Anny Prabuckiej-Firlej. Jest laureatem głównych nagród wielu międzynarodowych konkursów solowych i kameralnych oraz półfinalistą Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego. Jest liderem wiolonczel orkiestry kameralnej Polish Soloists, którą tworzą muzycy młodego pokolenia. Występował na wielu salach koncertowych w Polsce, m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Zamku Królewskim w Warszawie, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Teatrze Wielkim w Warszawie, a także we Włoszech, w Austrii, Szwecji, Bułgarii, Słowenii, Ukrainie, Litwie oraz Białorusi.28.09.2024, godz. 17.00Koncert muzyki jazzowejWojciech Staroniewicz QuartetDominik Bukowski – wibrafonJanusz Mackiewicz – kontrabasPrzemysław Jarosz – perkusjaWojciech Staroniewicz – saksofonProgram:Muzyczne spotkanie czterech wybitnych muzyków, z których każdy prowadzi własny zespół, grając jazz w różnorodnych stylach – takich jak world music, electric jazz, swing, blues, czy bossa nova. Podczas wspólnego występu przedstawią niektóre kompozycje własne oraz improwizacje na ulubione tematy. Cenieni są za wyjątkowo piękny jazz grany na najwyższym artystycznym poziomie.Dominik BukowskiWibrafonista, kompozytor, absolwent Katowickiej Akademii Muzycznej. Zdobywca wyróżnienia na Ogólnopolskim Przeglądzie Zespołów Jazzowych w Gdyni (1999) oraz zwycięzca konkursu Bielskiej Zadymki Jazzowej (2002). Nagrał ponad 30 płyt. Jego album „Projektor” znalazł się w pierwszej dziesiątce najlepszych płyt 2005 roku według miesięcznika Jazz Forum, zaś płyta „Vice Versa” została nominowana do nagrody Fryderyki 2010. Nagrywa z takimi muzykami jak Amir ELSaffar, Tim Hagans, Cikada Quartet czy Brian Melvin. Koncertował na festiwalach w Indonezji, Izraelu i w większości krajów europejskich.Janusz MackiewiczJako kontrabasista debiutował w big bandzie jazzowym Jerzego Partyki oraz zespole New Coast. Wraz z Przemkiem Dyakowskim prowadził jeden z najlepszych klubów jazzowych w Polsce – „Sax Club”. Grał z wieloma gwiazdami amerykańskiej sceny jazzowej oraz z czołowymi artystami polskimi – m.in. z Emilem Kowalskim, Piotrem Baronem, Wojciechem Karolakiem, Tomaszem Szukalskim, Januszem Muniakiem, Krystyną Prońko, Janem Ptaszynem Wróblewskim, Jarkiem Śmietaną, Leszkiem Możdżerem. Jako leader nagrał płytę z kolędami jazzowymi „W Dzień Bożego Narodzenia”, autorski album „Frogsville” oraz „Electri-City”.Przemysław JaroszPerkusista, absolwent Wrocławskiej Akademii Muzycznej. Laureat wielu konkursów, nagród i wyróżnień. Od wielu lat współpracuje z czołowymi jazzowymi muzykami, nagrywając płyty oraz występując na festiwalach w Polsce i za granicą. Obecnie członek kilku formacji oraz lider własnego tria Yarosz Organ Trio. Od 2005 r. kontynuuje pracę dydaktyczną na rodzimej uczelni, gdzie w 2014 r. uzyskał stopień doktora sztuki. Jego najnowsze nagrania to: Maciej Fortuna – „Jazz from Poland”, Lion Vibrations – „Friends”, Krystyna Stańko – „Snik”, Improvision Quartet – „Free Folk Jazz”, Yarosh Organ Trio feat. Katarzyna Mirowska – „Alterakcje”.Wojciech StaroniewiczSaksofonista i kompozytor, jako jedyny wśród polskich saksofonistów jazzowych został zakwalifikowany do półfinału Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Waszyngtonie (1991), gdzie znalazł się w gronie 21 saksofonistów wybranych z całego świata. Jego dyskografia obejmuje ponad 50 płyt – najnowsze to „Alternations”, „Strange Vacation”, „Tranquillo”. Współpracował z norweską grupą „Loud Jazz Band” i sekstetem Włodzimierza Nahornego. Koncertuje jako solista z Polską Filharmonią Kameralną Sopot Wojciecha Rajskiego. Grał z takimi muzykami, jak Andrzej Jagodziński, Włodek Pawlik, Cezary Konrad, Adam Cegielski, Erik Johannessen, Brian Melvin oraz praktycznie całą czołówką jazzową Trójmiasta.27-28.09.2024 - 18. Pomorskie Dni Chopinowskie w Waplewie Wielkim
KOMEDIA Z DRESZCZYKIEM komedia z plejadą polskich gwiazd wkrótce w Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie Data rozpoczęcia wydarzenia: 12.10.2024 17:00 – Data zakończenia wydarzenia: 12.10.2024 21:00 Czy zdarzało Wam się zaczynać dzień od lektury Instagrama i portali plotkarskich, opisujących rewelacje z życia celebrytów? Jeśli tak to, ten spektakl na pewno przypadnie Wam do gustu . Do pięknej posiadłości nad jeziorem, w 30. rocznicę ślubu, przyjeżdża Konrad - scenarzysta niegdyś hitowych seriali. Nie zamierza jednak tego wyjątkowego wieczoru świętować ze swoją małżonką Izabellą - lekko wyblakłą już gwiazdą kina. Namiętnemu rendez vous z kipiącą erotyzmem Bianką, przeszkodzi niestety nieszczęśliwy wypadek. A może samobójstwo?  Zdrada, zbrodnia, duch i tajemnicze zaginięcie Izabelli - co łączy te elementy? Co Inspektor znajdzie pod przewróconą łodzią i jaką rolę odegra w tym wszystkim potężne medium? Tego dowiecie się zaglądając do domu nad jeziorem, gdzie wraz z nami spróbujecie rozwikłać zagadkę ukrytą w „Komedii z dreszczykiem”. Nie przegap okazji, by spędzić wieczór w dobrym towarzystwie i wesołej atmosferze.Spektakl, który z pewnością zostawi w waszych sercach dużo uśmiechu! W bohaterów komedii wcielili się znani i lubiani, m.in. z seriali telewizyjnych:Magdalena WołłejkoLucyna Malec / Katarzyna Maciąg / Małgorzata Kocik / Ilona ChojnowskaPiotr Cyrwus / Modest RucińskiMarek Siudym Komedia z dreszczykiem12.10.2024, godz. 17.00CKiS w TczewieTczew, ul. Wyszyńskiego 10 Bilety:Punkt sprzedaży biletów: Kasa CKiS tel.534 989 340 https://ckis.interticket.pl/Bilety on-lineKupbilecik https://kbq.pl/130208Biletyna https://bilety.io/1X2fTeBilet https://sklep.ebilet.pl/46443371157258704 - Zamówienia grupowe tel. 531-531-001, [email protected]KOMEDIA Z DRESZCZYKIEM komedia z plejadą polskich gwiazd wkrótce w Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie
Reklama
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 16°CMiasto: Malbork

Ciśnienie: 1008 hPa
Wiatr: 30 km/h

Reklama
test