Nowi przedsiębiorcy, często po raz pierwszy spotykający się z koncepcją usług SEO, są zdumieni wysokością miesięcznej opłaty. Podnoszenie pozycji w Google wydaje się procesem enigmatycznym, wręcz prostym. Nic bardziej mylnego. To branża, w której wiele zmienia się z sezonu na sezon, a podejście stosowane względem jednej witryny nie sprawdzi się w innej sytuacji.
Pozycjonowanie to zawiły proces, obejmujący analitykę, optymalizację, audyt treści oraz linkowanie. Każda z tych części wymaga od specjalisty ogromnej wiedzy. Przede wszystkim jednak zajmuje dużo czasu — im większa strona, tym bardziej czasochłonny proces optymalizacji. Chcąc uzyskać dobre wyniki, musimy przygotować się na wydatki. Jednym z pierwszych pytań, które padają w umyśle przedsiębiorcy, to: co się bardziej opłaca? Agencja SEO czy współpraca z freelancerem? Przeanalizujmy wspólnie najważniejsze korzyści.
Zalety współpracy z agencją
Firma może zaoferować znacznie skuteczniejsze pozycjonowanie stron internetowych. Dostępność drogich narzędzi analitycznych, które ułatwiają codzienną pracę oraz zespół wyszkolonych specjalistów sprawiają, że jakość wyników może być nieporównanie lepsza. Freelancer często polega na własnych zasobach, przez co trudniej mu znaleźć rozwiązanie trudnych sytuacji.
Agencje mają również wypracowane metody linkowania, skracające czas potrzebny na pozyskanie nowych odnośników. Dzięki temu specjalista może skupić się na innych, ważniejszych działaniach podnoszących widoczność.
Pozycjonowanie stron www wymaga koordynacji kilku kwestii. Witryna powinna być dobrze zoptymalizowana, regularnie uzupełniana w treść, oraz linkowana. Agencje SEO często oferują pakiety usług, w których część działań jest już wliczona w koszt ryczałtu. Jeśli nie chcemy spędzać czasu na szukaniu copywriterów oraz osób zajmujących się linkowaniem, wybierzmy sprawdzoną agencję. Mamy pewność, że w jednym miejscu znajdziemy to, czego potrzebujemy, by osiągnąć wymarzone pozycje.
Zalety zatrudnienia niezależnego specjalisty
Współpracując z freelancerem, możemy wynegocjować lepszą cenę. W kwocie ryczałtu dla agencji składamy się także na prowizję dla handlowca, wynagrodzenie wdrożeniowca i tak dalej. Duża firma to również większe potrzeby. Choćby z tego powodu warto zorientować się w ofertach freelancerów. Jeśli bardzo zależy nam na oszczędnościach, pozycjonowanie z pomocą niezależnego specjalisty to dobry wybór.
Nie da się ukryć, że jedną z najważniejszych rzeczy w relacji biznesowej jest kontakt. Specjaliści, którzy po pierwszym audycie znikają bez śladu, to zmora agencji SEO. Obciążenie wielką ilością projektów nie pozwala na sprawną komunikację, czy prezentowanie wyników. Freelancer dobiera tylu klientów, ilu jest w stanie obsłużyć. Nie będziemy mieli problemu, by się do niego dodzwonić. To także większa ilość czasu przeznaczonego na pracę nad naszą stroną.
Niezależnie od tego, czy wybierzemy współpracę z jednym specjalistą, czy też agencją SEO — pozycjonowanie stron www wiąże się z pewnymi wydatkami. Zdecydujmy się na takie rozwiązanie, które zapewni najlepsze możliwe wyniki w ramach naszego budżetu.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl