Zagrożono redakcji i autorowi sprawą sądową i zażądano sprostowania. Kontaktował się z nami prawnik pani Moniki P. Dodajmy jednak, że przed publikacją podjęliśmy próbę uzyskania od przedsiębiorcy stanowiska, ale poprzez jej pracownicę, która zatelefonowała do szefowej, usłyszeliśmy: „w tej sprawie nie będę się wypowiadać. Proszę skontaktować się z centralą „Żabki”.
Uznaliśmy jednak, że pani Monika ma prawo wypowiedzieć się w poruszonym temacie stąd drukujemy jej opinię, którą nam przesłała za pośrednictwem kancelarii adwokackiej.
SPROSTOWANIE
„Informacje o rzekomych zaległościach płatniczych franczyzobiorcy Żabki względem pracowników są nieprawdziwe. Kontrola Okręgowej Inspekcji Pracy nie wykazała wystąpienia żadnych nieprawidłowości w zakresie rozliczeń za pracę. Włascicielka sklepu oświadcza, iż od wszystkich umów były odprowadzone składki ZUS.
Właścicielka sklepu oświadcza, że osoby zatrudnione zostały rozliczone zgodnie z zawartymi umowami. Wyżej wymieniona zgłaszała zastrzeżeń w zakresie rzetelności i jakości pracy osób zatrudnionych. Zastrzeżenia dotyczyły zaniedbywania obowiązków, nieterminowego stawiennictwa do miejsca pracy, wykorzystywania czasu pracy na na sprawy prywatne i rozrywkę. Część osób zatrudnionych w pracy oglądała filmy lub przeglądała Internet na telefonach. Osoby zatrudnione nie wykonywały jednego z podstawowych obowiązków związanych z pracą w sklepie spożywczym, tj. bieżącej kontroli stanu produktów spożywczych. Kontrola przydatności produktu dla spożycia ma ogromne znaczenie dla zdrowia konsumentów.”
Adwokat Mariusz Liegmann