Nowe elektryczne zespoły trakcyjne będą wyposażone w klimatyzację, dostęp do bezprzewodowego Internetu, system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojazdy będą osiągać prędkość do 160 km/h
– To jest kamień milowy, jeśli chodzi o polską kolej regionalną, która w każdym cywilizowanym kraju stanowi 80-85 proc. przewozów. U nas jest trochę inaczej, ale to się zmienia. Ten nowy tabor pomoże przekroczyć tę granicę – mówi agencji Newseria Biznes Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.
Rekordowe zamówienie zrealizują, po wygraniu aukcji elektronicznych H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, PESA Bydgoszcz SA, NEWAG S.A. oraz Stadler Polska.
- Skala inwestycji w polską kolej w ostatnich kilku latach jest ogromna, wartość samego Krajowego Programu Kolejowego z perspektywy za lata 2014-2020 wyniosła ponad 67 miliardów złotych. Dzięki współpracy samorządów, będących współakcjonariuszami spółki i organizatorami transportu, większościowego akcjonariusza, czyli Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., należącej do grupy Polski Fundusz Rozwoju, POLREGIO jest dzisiaj w czołówce przewoźników, jeśli chodzi o plany inwestycji taborowych – mówił Paweł Borys prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
W niedawnej konferencji Polregio uczestniczyli m.in. Waldemar Buda - Minister Rozwoju i Technologii – Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz Arkadiusz Mularczyk – Sekretarz stanu, Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Polskiemedia.org/POLREGIO