Zatoki autobusowe w Miłosnej
Zatoki autobusowe z infrastrukturą powstaną przy wyjeździe z Kwidzyna na wysokości osiedla Miłosna. Do pary zatok autobusowych doprowadzą dwa chodniki o łącznej długości 93 m. Istniejące przejście dla pieszych zostanie przesunięte o ok. 20 m i wyposażone w specjalnie zaprojektowane oświetlenie. Dzięki niemu pieszy będzie lepiej widoczny na przejściu. Z uwagi na fakt, że istniejące oświetlenie drogowe koliduje z projektowaną zatoką autobusową, planowane jest przestawienie istniejących dwóch słupów oświetleniowych poza obręb projektowanej zatoki.
Ścieżki pieszo – rowerowe w Tczewie
Roboty budowlane potrwają do końca lipca br. i będą kosztowały ok. 360 tys. zł. Ciąg pieszo-rowerowy w Tczewie
GDDKiA podpisało umowę na budowę ciągu pieszo-rowerowego przy drodze krajowej nr 91 w Tczewie, od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do ul. Kazimierza Wielkiego (po stronie dawnej jednostki wojskowej). Łącznie będzie to ok. 820 m ścieżki pieszo-rowerowej. Na większości przebiegu będzie ona odsunięta od jezdni, w zależności od lokalizacji od 5 do ok. 9 m. W ramach tego zadania zostanie również zaprojektowany i zbudowany kanał technologiczny.
Ruch rowerowy w Tczewie rośnie, miasto się rozwija i powstają nowe osiedla. Dzięki budowie infrastruktury z zakresu BRD będzie zdecydowanie bezpieczniej, wzrośnie także komfort podróży użytkowników dróg krajowych. Zadanie ma zostać zrealizowane do końca lipca br. Koszt robót budowlanych to ok. 1,5 mln zł.
Ścieżki rowerowe w gminie Malbork
Warto dodać, że konsekwentnie realizowane są plany rozwoju ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż dróg krajowych i tam, gdzie to możliwe, separowany jest ten ruch od ruchu samochodowego. Pamięta się także o istniejących chodnikach i drogach rowerowych i sukcesywnie są remontowane (przykładem niedawny remont w Tczewie). Tam, gdzie takiej infrastruktury jeszcze nie ma, GDDKiA projektuje i buduje ją. Obecnie takie prace są realizowane na drodze krajowej nr 22 między Cisami a Malborkiem (w ramach rozbudowy drogi) oraz w Przęsinie i Niezabyszewie na DK20. Wkrótce podobne roboty ruszą także na kolejnych odcinkach dróg krajowych w województwie pomorskim.
Zatoki autobusowe w Rudnie…
Nieco na południe od Tczewa, na drodze krajowej nr 91 w Rudnie (w pobliżu skrzyżowania z DW229 w kierunku na Wielki Garc), powstanie para zatok autobusowych wraz z chodnikami o łącznej długości 208 m. Bardzo ważnym aspektem inwestycji będzie zaprojektowanie i wykonanie przejścia dla pieszych z oświetleniem. Oświetlenie będzie zgodne z nowymi wytycznymi projektowania infrastruktury dla pieszych. Nie tylko oświetli samo przejście, ale i przechodzącego nim pieszego. Dzięki temu będzie on lepiej widoczny dla kierujących pojazdami.
Koszt inwestycji wyniesie ok. 570 tys. zł. Zostanie ona zrealizowana do końca lipca br.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Głównym celem rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024 jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych pozostających w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Podejmowane w ramach Programu działania są ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej, a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar.
Obecnie w województwie pomorskim w ramach tego Programu są realizowane chodniki na DK20 w Przęsinie i Niezabyszewie (Miastko – Bytów). Dołączy do nich ciąg pieszo-rowerowy w Tczewie na DK91 oraz zatoki autobusowe z chodnikami i przejściami dla pieszych w Rudnie na DK91 i Kwidzynie Miłosnej na DK55.
GDDKiA w Gdańsku