- Tegoroczna Kampania była bardzo trudna. Zaliczamy ją do najtrudniejszych od lat – wspomina Mariusz Kaźmierczak, dyrektor Cukrowni Odział Malbork, Krajowej Spółki Cukrowej S.A. - Najbardziej pracę utrudniał nieustannie padający deszcz. W Kampanii cukrowniczej, Cukrownia Malbork zakupiła 700 tys. ton surowca buraków cukrowych. Wyprodukowaliśmy ponad 100 tys. ton cukru. To kolejna, historyczna – trzecia z kolei kampania - kiedy przekraczamy magiczną ilość 100 tys. ton. Przy tegorocznej kampanii pracowało 160 pracowników stałych oraz ponad 100 pracowników sezonowych.
Dyrektor Kaźmierczak podkreśla, że surowiec miał zdecydowanie gorszą jakość. Spowodowały to niekorzystne warunki atmosferyczne, dużo deszczu i brak słońca. Zawartość cukru ledwo przekroczyła 15,5 proc.
- Zaliczamy to do najniższej zawartości cukru od wielu lat – zaznacza.
Kolejnym czynnikiem było duże zanieczyszczenie, które w tym roku biło rekordy. Zdarzały się dostawy buraków cukrowych, które miały zanieczyszczenia powyżej 50 proc. Plantatorzy mieli ogromne trudności z pozyskaniem surowca. Ostatecznie wspólnymi siłami udało się wyprodukować cukier z względnie dobrymi wynikami. – mówi Mariusz Kaźmierczak.