niedziela, 24 listopada 2024 03:15
Reklama dotacje rpo
Reklama

Oblężenie nagrodzone

MALBORK. Ponad 350 tys. gości w samym zamku i nagrody odebrane za imprezy plenerowe świadczą o tym, że Malbork liczy się na mapie turystycznej Polski. Oblężenie Malborka, sztandarowa impreza plenerowa organizowana przez Muzeum Zamkowe, została nagrodzona podczas obchodów Światowego Dnia Turystyki w Gdańsku.
Oblężenie nagrodzone
Wydarzenia promujące miasto nagrodzone
Podczas obchodów Światowego Dnia Turystyki w Gdańsku, Malbork został wielokrotnie wyróżniony. Po pierwsze, za Oblężenie Malborka, którego organizatorem jest Muzeum Zamkowe. Mariusz Mierzwiński, dyrektor placówki, otrzymał nagrodę marszałka województwa pomorskiego z okazji jubileuszu 10–lecia organizacji imprezy.
- Od kilkunastu już lat przygotowujemy tę największą cykliczną imprezę plenerową na Pomorzu, która na stałe wpisała się w kalendarz przedsięwzięć edukacyjno - promocyjnych i która nadal honorowana jest licznymi nagrodami – opowiada Beata Stawarska, wicedyrektor Muzeum Zamkowego. - Oblężenie ma swoich stałych odbiorców, sympatyków i sprzymierzeńców dla których staramy się rokrocznie przygotowywać szereg atrakcji i niezapomnianych chwil. W tym roku po raz pierwszy debiutowaliśmy z trzema inscenizacjami, z profesjonalnymi trybunami i biletowanymi spektaklami. Wbrew obawom, nie ubyło nam odbiorców. - Wierzymy, że spotkamy się ponownie za rok, podczas XII edycji Oblężenia Malborka.
Nowa, ale już znana impreza Magic Malbork również została nagrodzona, i to dwukrotnie, przez  Honorowego Prezesa Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
- Nagrody dla miasta Malborka, które otrzymaliśmy podczas obchodów Światowego Dniu Turystyki w Gdańsku, dopingują nas do jeszcze cięższej pracy nad ulepszeniem naszych projektów – mówi Magdalena Marszałkowska, dyrektor Malbork Welcome Center – Centrum Turystyki w Malborku.
Docenieni zostali również malborscy restauratorzy: Bogdan Gałązka właściciel Gothic Cafe oraz Beata i Paweł Kołkowscy z restauracji „U Flisaka”.
„Malbork – jeden dzień to za mało” to 30-sekundowy film reklamowy zachwalający uroki naszego miasta i nakłaniający turystę do pozostania w Malborku dłużej, niż jeden dzień. I właśnie ten spot został wyróżniony w kategorii Internet podczas Festiwalu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów Promocity, zorganizowanym przez Stowarzyszenie Wpierania Rozwoju Miast i Regionów Proregiona w Gdyni. O Złote Promy 2010 ubiegało się ponad 40 filmów, z których wyłoniono 15 nominowanych produkcji, wyróżniających się błyskotliwym pomysłem oraz sprawną realizacją.
A jak dobiegający końca sezon turystyczny wygląda w liczbach?
Był nieco lepszy od ubiegłorocznego, na co wskazują liczby. Najwięcej turystów odwiedziło malborski zamek w lipcu i sierpniu – każdego miesiąca ponad 104 tys., w tym z zagranicy ok. 14 tys. osób. Do tego należy doliczyć ponad 11 tys. uczestników widowiska „Światło i dźwięk”. Najwięcej gości przyjechało tradycyjnie z Niemiec.

Podziel się
Oceń

Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 2°C Miasto: Malbork

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 22 km/h

Reklama
test