Przedstawiciele branży turystycznej wysłuchali Katarzyny Jaskólskiej, naczelnik Wydziału Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą, która przedstawiła plan działań promocyjnych miasta na 2016 r. oraz zachęciła wszystkie podmioty, do współpracy przy opracowaniu wydawnictw promocyjnych.
Głównymi celami promocyjnymi przed sezonem są: uruchomienie nowego serwisu turystycznego miasta, aktualizacja materiałów promocyjnych miasta oraz opracowanie aplikacji o atrakcjach miasta działającej na systemie mobilnym iOS. Planowany jest również udział w spotkaniach branżowych oraz targach turystycznych organizowanych w kraju i za granicą.
Przedstawiciele branży zostali zachęceni do szerszej współpracy przy udzielaniu rabatów w ramach Malborskiej Karty Mieszkańca. Obecnie akcję wspiera 33 przedsiębiorców, a z karty korzysta około 13 tys. mieszkańców. Z darmowego wejścia do Muzeum Zamkowego w ramach Malborskiej Karty Mieszkańca w 2015 r. skorzystało około 2400 mieszkańców Malborka.
Podczas spotkania przybliżono również plany związane z organizacją obchodów 730-lecia nadania praw miejskich oraz tegorocznej edycji Oblężenia Malborka.