Przypomnijmy, spośród wszystkich nadesłanych projektów komisja konkursowa, w której skład wchodzili: Marek Charzewski, burmistrz Malborka, przewodniczący komisji, Marta Wróblewska,m asystentka burmistrza, Krzysztof Lewandowski z Malbork Welcome Center – Centrum Turystyki w Malborku, Bohdan Paczkowski z Malborskiego Centrum Kultury i Edukacji oraz Andrzej Krzemiński, zasłużony malborski działacz kultury i sztuki, wybrała trzy najlepsze projekty, które najbardziej spełniają wymogi konkursowe.
Przez kilka tygodni mieszkańcy mogli oddawać swoje głosy na logotyp, który będzie wykorzystywany podczas obchodów 730-lecia nadania praw miejskich Malborkowi. Głosować można było za pomocą kuponów, które należało wrzucić do skrzynek w siedzibie Malbork Welcome Center przy ul. Kościuszki lub w Urzędzie Miasta na pl. Słowiańskim.
Największą ilość głosów zdobył logotyp oznaczony id-03, którego twórcą jest Mateusz Stawarski, art director w firmie ContentM Group.
- Jestem pozytywnie zaskoczony i bardzo się cieszę, że mój pomysł spodobał się mieszkańcom mojego rodzinnego miasta. Bardzo dziękuję za wszystkie głosy - powiedział zwycięzca konkursu.
Spośród wszystkich głosujących wylosowane zostały nagrody ufundowane przez Urząd Miasta. Osoby nagrodzone to Aleksandra Błachut, Łukasz Koteras oraz Józef Ewertowski.
Znak graficzny będzie wykorzystywany podczas przyszłorocznego jubileuszu miasta nie tylko przez władze. Jak nas zapewnił burmistrz, nie będzie przeciwwskazań, by po logotyp 730-lecia sięgały także organizacje pozarządowe czy przedsiębiorcy, którzy będą organizatorami wydarzeń towarzyszących urodzinom Malborka. Jednak wcześniej trzeba będzie to konsultować z magistratem. Chodzi przede wszystkim o to, by grafika stosowana na materiałach promocyjnych wiernie oddawała m.in. kolorystykę zwycięskiego projektu.