Na konkurs, który ogłosił malborski magistrat, wpłynęło pięć prac. Jak zakładał regulamin, projekt logotypu powinien jednoznacznie kojarzyć się z miastem Malbork, nawiązywać do jego historii i barw herbu, flagi oraz godła promocyjnego (logotypu) miasta Malborka. Prace, które wpłynęły, oceniała komisja, której przewodniczył Marek Charzewski, burmistrz Malborka, a w składzie znaleźli się również artyści plastycy i graficy, także obeznani w nowych technologiach, czyli: Andrzej Krzemiński, Bohdan Paczkowski, Marta Wróblewska i Krzysztof Lewandowski.
- Jurorzy jednogłośnie wytypowali trzy prace, konkurs jest bowiem dwuetapowy – informuje Marta Wróblewska, asystentka burmistrza ds. kultury i promocji.
Zgodnie z regulaminem wybrane propozycje poddane będą typowaniu przez mieszkańców Malborka. Aby oddać głos na projekt, który przypadł nam do gustu, należy wyciąć kupon, który drukujemy, wypełnić odpowiednią kratkę przy jednym z trzech projektów i dostarczyć organizatorom. Skrzynki, do których będzie można wrzucać głosy, znajdują się na parterze Urzędu Miasta Malborka na pl. Słowiańskim oraz w Malbork Welcome Center – Centrum Turystyki przy ul. Kościuszki. Ale uwaga, czasu na zastanawianie się nie jest zbyt wiele, bo ostateczny termin głosowania mija 26 października (poniedziałek). Po tym czasie głosy zostaną policzone i w ten sposób 730-lecie będzie miało własny znak, identyfikujący wszelkie działania, wydarzenia, publikacje i innego rodzaju przedsięwzięcia realizowane w ramach programu obchodów.