Od początku organizatorem Biennale jest Muzeum Zamkowe, a pierwsza taka impreza odbyła się w 1963 r. przy okazji konkursu na ekslibris dla nowopowstałęj biblioteki zamkowej. Obecnie malborskie muzeum posiada unikatową kolekcję ekslibrisu współczesnego, a zbiory te liczą ponad 22 tys. dzieł podarowanych przez artystów uczestniczących w dotychczasowych wystawach pokonkursowych.
Na tegoroczny konkurs wpłynęło ponad tysiąc prac z całego świata. Na wystawę trafiło zaś 300 ekslibrisów artystów z 29 krajów. Jury obradowało w składzie: prof. Alina Jackiewicz-Kaczmarek z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, prof. Piotr Gojowy z Wydziału Grafiki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, mistrz miedziorytu Wojciech Jakubowski, prof. Romuald Oramus z krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego i dr Janusz Janowski. Pierwsza nagroda powędrowała do Japonii, druga pozostała w Polsce, a trzecia trafiła do Norwegii.
Co roku przyznawana jest także specjalna Nagroda Złotego Rylca im. Henryka Feilhauera, wybitnego twórcy ekslibrisów związanego z malborskim Biennale. W tym roku nie przyznano jednak głównej nagród, a jedynie wyróżnienia, które otrzymali Jan Walkiewicz oraz Lembita Löhmus z Estonii.
Wystawa pokonkursowa dostępna jest dla wszystkich zainteresowanych. Ryciny prezentowane sa we wnętrzach kościoła św. Wawrzyńca na Przedzamczu. Oglądać je można do 30 września od godz. 9 do 17.
Najlepsze ekslibrisy
I nagroda - Shigeki Tomura (Japonia)
II nagroda - Hanna T. Głowacka (Polska)
III nagroda - Torill Elisabeth Larsen (Norwegia)